Walking in Amsterdam

Mozgóképes összefoglaló az őszi városnéző kiruccanásunkról.

Amszterdam

Márciusban döntöttük el Attilával, hogy elmegyünk Anneke novemberi eindhoveni koncertjére, majd gyorsan neki is álltunk a jegyek online beszerzésének. Mivel különleges eseményről volt szó (25 éves jubileumi koncert), számítani lehetett rá, hogy hamar elfogynak a belépők. A szervezők ezért második koncertet is hirdettek, erre sikerült végül jegyeket kapnunk.

Ezután jó hosszú ideig nem is beszéltünk a dologról, majd októberben elkezdtünk újra mozgolódni ...

Cordoba

A szálláson kapott kiadós reggeli után délelőtt nekivágtunk az utolsó szakasznak. Az andalúz táj csodálatos, gyorsan elrepült a másfél óra, és már a Cordobai belvárosban is voltunk. Kipakoltunk a szállásnál és egy gyors tankolás után visszaadtuk az autót a pályaudvaron lévő autókölcsönzőnél. Nagyjából ezer kilométert tettünk meg az X1-essel, remek kis járgány volt. Holnap innen vonatozunk vissza Madridba, ahonnan este hazafelé vesszük az irányt.

...

Sevilla

Vegyes érzésekkel indultunk el Sevillából ma reggel. A város nagyon szuper, tele szebbnél szebb látnivalókkal, de sajnos ennyi mindent nem lehet egy délután alatt megnézni. Már Granadában éreztem, hogy túlvállaltuk magunkat, az utazással együtt nem fér bele egy napba egyik andalúz város sem, talán csak a kisebbek, mondjuk Tarifa vagy Jerez. Tanulság a jövőre nézve, hogy kevesebb látnivalóval kell beérni, vagy több napra kell tervezni. A másik következtetés ...

Jerez de la Frontera

A délelőtt, és a délután egy részét Tarifán töltöttük, ami Spanyolország és egész Nyugat-Európa legdélibb városa. Az állandóan szeles város egyszerre fekszik a Földközi-tenger és az Atlanti-óceán partján. Mielőtt megérkeztünk volna, az ide vezető hegyi út egyik magaslati pontján, a Mirador del Estrecho-n megálltunk, jól megnéztük magunknak a tengert, és a távoli Marokkói hegyeket. Csak harminc kilométer választja el Tarifát Afrikától.

A ...

Gibraltár

Tíz óra körül hagytuk el a szállásunkat, és indultunk el Rondából. Lassan tudtunk eljutni az autópályáig mert a szokásos éjszakai esőzés után a felhők a hegyek között rekedtek és olyan köd lett, hogy 5-10 méterre alig lehetett látni. Két órába telt míg végül megérkeztünk Linea de la Concepcíon településre, ami a spanyol határon van, közvetlenül Gibraltár mellett. A városból jól látni a hatalmas Gibraltár-sziklát, ami elfogalja az egész ...

Ronda

Spanyolországban ítéletídő van. Murcia tartományban már napok óta, Almería környékén pedig tegnap óta vannak olyan durva zivatarok, hogy több ezer embert telepítettek ki és halálos áldozatok is voltak. Éjjel hatalmas vihar volt Málagában. Sosem láttam még olyan vihart, hogy egyfolytában dörög az ég, és villámlik. Fél órán keresztül megállás nélkül villámlott. Reggel hűvös időre és szemerkélő esőre ébredtünk, aztán délelőtt szépen tisztulni ...

Caminito del Rey

A dél-kelet Spanyolországot sújtó hatalmas esőzés elérte Andalúziát is, nagy vihar volt az éjjel Almeríában. Reggel kezdett felszakadni a felhőzet, néhány cseppet leszámítva nem esett az eső délelőtt. A szállodában kaptunk reggelit, bár kétszer is elment az áram és jó tíz percre tök sötétben ültünk, azért elégedettek voltunk a vendéglátással. A városból kikeveredni nem annyira egyszerű és ahogy eddig tapasztaltuk a spanyol városokban vezetni úgy ...

Almería

A csodás Alhambra után ma reggel felvettük az autónkat a granadai pályaudvaron és nekivágtunk az Andalúz körútnak. A Europcar-nál foglaltunk egy középkategóriás autót (BMW X1), amit egy közeli mélygarázsban vettünk át, majd elindultunk Almería felé az A-92-es autópályán. Az út a Sierra Nevada hegység mellett halad el a Tabernas-sivatag irányába, ahonnan dél felé fordul, és lemegy a tengerparti Almeríába. Mára masszív esőzést jósoltak, de szerencsére ez ...

Granada

Hajnali ötkor keltünk, hogy időben kiérjünk a pályaudvarra. A vonatunk 7:20-kor indult, a napfelkeltét már a 280-nal száguldó gyorsvonatról néztük. Mai úticélunk a Madridtól több, mint négyszáz kilométerre lévő Granada volt. A domborzati viszonyok kicsit eltérnek a Barcelona - Madrid vonaltól, ezért a vonat "csak" 250-280 közötti tempóban haladt. Több helyen megálltunk, köztük Cordobában, ahova majd egy hét múlva jövünk vissza.

Granada a ...

Madrid - Harmadik nap

Ősziesre fordult az időjárás, elég hűvös volt ma, késő délután néhány csepp eső is esett. Tegnap még nagyon meleg volt, remélem a nyári idő azért még visszatér a következő napokban. Mivel Spanyolország azonos időzónában van, mint Magyarország, de jóval nyugatabbra, ezért elég későn, nyolc óra körül kel fel a nap. Délelőtt tízkor még olyanok az utcák, mint nálunk reggel 6-7 körül, alig lézengenek néhányan. Rendeztünk sorainkat a holnapi utazás ...

Madrid - Második nap

Nagyon ráérősen kezdtük a mai napot. Reggeli után kisétáltunk a Puerte del Sol-ra, ahol tegnap abbahagytuk a városnézést. Hétfő délelőtt is tömeg volt a környéken, és biztosan nem csak turisták, helyiek is voltak bőven. A város jelképének számító, eperfát támasztó mackót lencsvégre kaptuk és tovább álltunk a Plaza de Mayor felé, ami a tizennyolcadik század óta áll itt, nagyjából változatlanul. Itt elidőztünk kicsit, majd kések utcája felé vettük ...

Madrid - Első nap

Kényelmes tempóban készülődtünk reggel, a vonatunk 11-kor indult az  Estación de Barcelona Sants -ról, ami hat megállóra volt a szállásunktól. A vasútállomáson biztonsági ellenőrzés, és rövid sorbanállás után eljutottunk az 1-es peronra, ahol az AVE szupervonat várt minket. A szerelvények francia-spanyol koprodukcióban készültek (CAF-Alstom), hosszuk 200 méter, és két szerelvény van összekapcsolva. Mivel csak az elsőosztályra tudtunk jegyet venni, ezért ...

Barcelona - Második nap

A jól sikerült szobacsere után remekül aludtunk, kis erkélyünk a szomszédos templom (Santa Maria del Pi) oldalára és egy belső udvarra néz, csendes, nyugodt hely a tegnapi borzalom után. Azért maradt még egy kis huncutság: tegnap is, ma is tisztán hallottuk kora reggel, amint valaki feladta az egész éjszaka kitartóan vívott küzdelmét az alkohollal, és a fürdőben produkált egy rövid ideig tartó műsort. Ez kissé megzavarta az álmunkat (képzelem az övét ...

Barcelona - Első nap

Szuper napunk volt! Reggel ugyan még nem úgy nézett ki, hogy jó lehet, mert éjszaka a La Rambla-ra néző erkélyünk alatt folyamatosan zajongtak, olyan érzés volt, mintha a Gozsdu-udvarban, vagy a Király utcában próbáltunk volna egy nyár este nyitott ablaknál aludni. Egymást érték az őrjöngő bandák, a füldugó sem segített, szinte semmit sem aludtunk. Ezért aztán reggel másik szobát kértünk és kaptunk, a recepciós nem tűnt nagyon meglepettnek a panasz miatt.

...
Érkezés

Átlagos utazás, egy átlagos légitársasággal (igaz a járgány egy vadiúj A321neo), a végén kicsit izgalmas landolás a turbulencia miatt. Barcelona - El Prat, kettes terminál, innen pár lépés csak a buszmegálló, ahova néhány percen belül megérkezik a 46-os járat. Jegyet a sofőrtől lehet venni, csak készpénz játszik, kártyát nem fogad el. Nagyjából húsz perc kapaszkodás az életünkért, a busz csak kicsit megy lassabban mint a repülő amivel jöttünk. A ...

Szeptember: Hispánia!

Egy hónap múlva meglátogatjuk az Ibériai-félsziget spanyol részét, én most első alkalommal. Az elmúlt hetekben szokás szerint feltúrtuk az internetet használható leírások, beszámolók és videók után kutatva. Lehetetlen nem találni információt, az utazási blogokból élő influenszerek elárasztják a világhálót a legkülönfélébb filmekkel - gasztronómiáról, rejtett látnivalókról-, amik sokszor többet érnek mint a hivatalos utazásszervező cégek ...

Fire Island és már megint vége

Utolsó teljes napunk elég különösen alakult. Sokáig úgy látszott, hogy totális kudarcba fullad, de aztán szerencsésen jóra fordultak a dolgok. Tervünk az volt, hogy megnézzük a New York-tól kb 70 km-re lévő Fire Island-et. Ez egy keskeny, hosszúkás sziget Long Island alatt, Bay Shore közelében. Nagy része nemzeti park, szép tengerpartja és egy még szebb világítótornya van. Metróval, vonattal (átszállással) és komppal terveztünk eljutni a szigetre. Long ...

Philadelphia

Ismét korán keltünk, hogy elérjük a reggeli Philadelphia-ba tartó távolsági buszt. Ez szintén a Port Authority buszpályaudvarról indult, mint a tegnapi New Jersey járat.

Eredetileg Washingtont szerettük volna megnézni, de az nagyjából kétszeres távolságra van New Yorktól. Ennyi időt viszont nem tudtunk volna rászánni, így maradt a két város között található, egyébként nem kevésbé vonzó látnivalókat kínáló Philadelphia.

Majdnem két óra utazás ...

New Jersey és Pastrami szendvics

Korán reggel indultunk, hogy nyitásra kiérjünk Jersey Garden-be. Ez egy outlet áruház New Jersey-ben, a Port Authority Bus Terminal-tól induló 111-es számú távolsági busszal lehet megközelíteni. A busz a négysávos Lincoln alagúton át hagyja el Manhattan-t. Itt látni igazán mennyire óriási ez a város, mekkora őrületes forgalom áramlik be reggel az agglomerációból. És ezen kívül van még egy alagút (Holland tunnel) és a 14 sávos George Washington híd, amelyek ...

Brooklyn

Öt nap alatt többet metróztunk, mint otthon egy egész évben. Ma legalább három órát ültünk a különböző vonalakon, hatalmas távolságokat tettünk meg. A New York-i metró egy külön világ. Bár iszonyú lepukkantak az állomások és sokszor a kocsik is, mégis a legjobb közlekedési eszköz a városban. 26 járat, 468 állomás, majdnem 400 km az összes vonal együttvéve. Budapesten van 4 vonal, 52 állomás, és nincs 40 km az összes vonal hossza. Persze nincs villamos ...

A felhőkarcolók

Ma Manhattan középső részére koncentráltunk, a 14. és az 59. utca közötti területre. Talán itt van a legtöbb nevezetesség a városban.

Délelőtt a Szent Patrik katedrálisnál kezdtünk az 53. utcában. Ez az Egyesült Államok (egyik) legnagyobb katolikus temploma. Gótikus stílusban épült, engem kicsit az Üllői úti Örökimádás-templomra emlékeztet. Nincs belépő, csak egy gyors biztonsági vizsgálat. Innen átugrottunk a szomszédban lévő Rockefeller ...

A 14. utcától délre

Ma nagyjából ott folytattuk, ahol tegnap abbahagytuk, vagyis a City Hall parkból indultunk észak felé a Centre street-en. Rögtön a park sarkán egy csodás épület található, a kormányzati hivatal (Manhattan Municipal Building) 1912-ben épült, szerintem a legszebb felhőkarcoló a városban. Feljebb további kormányzati és bírósági épületek láthatók. A Worth street-en vettünk egy jobbost, és a kínai negyed irányába folytattuk az utunkat. Megnéztük New York egyetlen ...

Manhattan déli vége, a pénzügyi negyed

Reggeli után nyakunkba vettük a várost, mostantól szisztematikusan haladunk a látnivalókkal. Manhattan legdélebbi csücskétől megyünk észak felé, így a Staten Island hajóállomás lett a mai kiinduló pontunk.

Staten Island New York egyik kerülete, komppal lehet megközelíteni, illetve 1964 óta a Verazzano-hídon átkelve is. Utóbbi Brooklyn felől jelent átjárást, Manhattan irányából marad a komp. A járat ingyenes, és mivel a szabadság-szobor mellett halad el, ...

Central Park és a Kossuth emlékmű

Az első pár napot Manhattan déli, középső és a Central Park bizonyos részeinek megnézésével terveztünk tölteni. Ma Roosevelt Island-en kezdtünk, ahová rövid séta után metróval jutottunk el. A szigeten megnéztük az egykori himlő kórház romjait, a Roosevelt tiszteletére létesített parkot, majd a metró időszak előtt készült, a sziget tömegközeledését megkönnyítő Roosevelt Island felvonót. Ez marha izgalmas volt. A felvonó a Roosevelt island és Manhattan ...

New York ismét

Egy gyors döntést követően úgy alakult, hogy idén újra meg tudjuk látogani New Yorkot, ami mindkettőnk kedvenc városa. Legutóbb négy teljes napunk volt, most nyolc lesz. Manhattan-en kívül megnézzük Brooklyn-t, Queens-t és kicsit Staten Island-re is átmegyünk. New York öt kerületéből egyedül Bronx-ot hagyjuk ki, de ott nincs sok látnivaló. Péntekre terveztünk egy rövid látogatást Philadelphia-ba, és megnézzük Long Island egy részét is.

Hajnali háromkor ...

Az utolsó

A Port Fairy-ben töltött esténk után újra Melbourne-ben vagyunk, eseménytelen délelőtti autózást követően. Belső úton, nem az óceán parton jöttünk vissza, mert így volt gyorsabb. Délután sétáltunk egyet a Southbank promenádon, a Yarra folyó partján, ahol új épületeket és gyalogos hidakat láttunk, ezt a környéket mostanában fejlesztették, korábban ipari negyed volt. Az időjárás Melbourne-ben elég változékony. Napközben gyakran váltják egymást ...

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!