Philadelphia

Ismét korán keltünk, hogy elérjük a reggeli Philadelphia-ba tartó távolsági buszt. Ez szintén a Port Authority buszpályaudvarról indult, mint a tegnapi New Jersey járat.

Eredetileg Washingtont szerettük volna megnézni, de az nagyjából kétszeres távolságra van New Yorktól. Ennyi időt viszont nem tudtunk volna rászánni, így maradt a két város között található, egyébként nem kevésbé vonzó látnivalókat kínáló Philadelphia.

Majdnem két óra utazás után, délelőtt fél 11-kor érkeztünk meg a belvárosi állomásra. Esős, hűvös idő volt, de később sokat javult. Philadelphia Pennsylvania állam legnagyobb városa, félúton van Washington és New York között. Nem egy metropolisz, kb másfélmillió ember lakik itt, de mégis jelentős város, ahol fontos történelmi események zajlottak. Itt dolgozták ki és írták alá a függetlenségi nyilatkozatot, és az alkotmányt, illetve az első időkben ez volt az Egyesült Államok fővárosa is. Rengeteg a történelmi emlékhely.

Érkezés után megnéztük a városházát (a legnagyobb kormányzati épület az USA-ban), ami egy óriási tér közepén van. Tetejéről William Penn 11 méteres szobra figyeli a várost. Innen a Reading Terminal Market-et kerestük fel, ami tulajdonképpen Philadelphia nagy vásárcsarnoka. Hatalmas piac, éttermekkel, cukrászdákkal. Külön érdekesség a sok neon cégér, remek hangulatú hely. Ettünk egy sütit, ittunk egy kávét, majd tovább mentünk a Függetlenségi csarnok felé.

A függetlenségi csarnok szomszédságában található annak a harangnak a másolata, ami a nyilatkozat kihirdetésekor megszólalt.

Bóklásztunk a városban, találtunk egy nagyon régi házakból álló negyedet. Ez az Elfreth's Alley, ami a város, sőt az egész Egyesült Államok legrégebbi lakónegyede. Ezen a környéken szinte minden sarkon van egy tábla, ami valamilyen történelmi esemény helyszínét jelöli.

Elbuszoztunk a Művészeti múzeum felé, aminek híressé vált lépcsősora szerepel a Rocky című filmben. A múzeum mellett egy Rocky szobor is található, a turisták nagy örömére. Innen még visszamentünk a piacra egy könnyű ebédre, ötkor pedig elindult New York-ba a buszunk. Klassz nap volt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!