Cordoba

A szálláson kapott kiadós reggeli után délelőtt nekivágtunk az utolsó szakasznak. Az andalúz táj csodálatos, gyorsan elrepült a másfél óra, és már a Cordobai belvárosban is voltunk. Kipakoltunk a szállásnál és egy gyors tankolás után visszaadtuk az autót a pályaudvaron lévő autókölcsönzőnél. Nagyjából ezer kilométert tettünk meg az X1-essel, remek kis járgány volt. Holnap innen vonatozunk vissza Madridba, ahonnan este hazafelé vesszük az irányt.

Córdoba a harmadik legnagyobb város Andalúziában, Málaga és Sevilla után. A híres Mezquita, a nagymecset, és a történelmi belváros is a világörökség része. Van még pár érdekes látnivaló, köztük a Római-híd és az előtte álló hatalmas kapu. Córdoba volt a mór időszakban a világ egyik legnagyobb városa, gazdasági és kulturális központ volt, aztán háromszáz évvel a mórok uralmának kezdete után hanyatlani kezdett és a keresztény támadásokat nem tudta sokáig visszaverni. Bukása után a mórok Granadába menekültek és ott maradtak egészen a rekonkvista végéig, amikor Granada is elesett és a mórokat elűzték, vagy a keresztény hit felvételére kényszerítették.

A Mezquita nagyon érdekes épület. Mecset és keresztény templom is egyben. Az arabok kiűzése után többször átépítették. Többféle stílus keveredik benne, furcsa, hogy néhol átmenet nélkül jön egyik a másikból.

Az épület mellett lévő utcában kipróbáltunk egy érdekes helyet, valamelyik youtube csatornán láttam róla egy pár perces filmet, nagyon ajánlották. Egy helyi specialitást árulnak, valamiféle tojásos-krumplis étel. Jár hozzá néhány szelet ropogtatni való kenyérféle is.

Kimentünk a Guadalquivir folyó partjára, megnéztük az említett híd-kaput és magát a Római-hidat is. Nemrég újíthatták fel, de úgy látszik a felújításnál nem volt szempont az eredetihez hasonló állapot visszaállítása, szerintem túlságosan modern lett az útburkolat, és a lámpák sem igazán illenek egy ilyen régi hídhoz.

Utolsó állomásunk a Taberna el Poemo volt, ahol méltó zárásaként nyaralásunknak fantasztikus vacsorát kaptunk. Érkezésünk után nem sokkal valami családi banzáj kezdődött, óriási hangzavar és remek hangulat volt.

Holnap délelőtt indulunk Madridba, ahol még néhány órát csellengünk, majd az esti budapesti járattal jövünk haza.

Nagyon jól éreztük magunkat, Spanyolország szuper hely!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!