Első hét

Egy hete vagyunk Ausztráliában. Láttuk Darwint, a Kakadu szavannás, mocsaras vidékét, a Litchfield vízeséseit, Alice Springst és a West Macdonnell egy részét, és megnéztük a híres tanúhegyeket. Az Északi Terület nevű államból most megyünk tovább Queenslandbe, ami az ország északkeleti részén, a Vízválasztó-hegységen túl van.

Szállásaink eddig majdnem mindenhol rendben voltak, a vendéglátásra sem lehet sok panaszunk, van ahol kedvesebbek a ...

Uluru

Ausztrália a partvidéket leszámítva híján van a nagyvárosoknak, de úgy is mondhatnám, hogy az outback vidéken (a partmenti részektől a kontinens belseje felé eső félsivatagos, sivatagos terület) igazán nincs semmi, tanyákat, kisebb falvakat leszámítva. Alice Springs - ahonnan tegnap útnak indultunk - a legnagyobb város Darwintól délre, és így is csak nagyjából fele annyi lakosa van mint Ferencvárosnak (nagyjából huszonötezer fő). Előtte, utána tényleg csak a ...

Rainbow Valley

Elindultunk az Uluru felé, ami körülbelül hatszáz kilométerre van Alice Springs-től délre. Útközben tettünk egy közel ötven kilométeres kitértőt, hogy megnézzük a Rainbow Valley természetvédelmi területet a sivatag közepén.

Mielőtt elhagytuk volna a várost még felmentünk az ANZAC Hill-re megnézni egy háborús emlékművet, ami az első és második világháborús ausztrál - új-zélandi hadtestnek állít emléket. A dombtetőről csodás kilátás nyílik ...

Alice Springs

Ma nagyon korán keltünk, hogy elérjük az Alice Springs-be tartó Fokker 100-ast, így reggel 9-re már a Darwintól 1500 km-re lévő városban voltunk. Felvettük az autót a reptéren és nekivágtunk a Red Center Way-nek ami egy körút Ausztrália középső részén, részben aszfaltozatlan utakkal. Ma a város közelében lévő néhány látványosságot néztük meg, holnap indulunk a nagyobb útra, aminek a végállomása az Uluru, a nagy vörös szikla.

Délelőtt két ...

Litchfield Nemzeti Park

Elhagytuk a Kakadut, és Pine Creek felől vettük célba a Darwinhoz jóval közelebb eső Litchfield Nemzeti Parkot, ami a Kakadu után a legkedveltebb látnivaló a környéken.

Pine Creek, ahol az előző éjszakai szállásunk volt, egy alig négyszáz fős település, korábban vasércbánya üzemelt erre. Szállásunk a Railway Resort Motel, ami vasúti kocsikra emlékeztető bungalókból áll. Pine Creek nagyon kis város, egy boltja van és mellette egy étterem, kicsit odébb ...

Yellow water

Ma folytattuk a Kakadu nemzeti park felfedezését. Délelött a Nourlangie sziklarajzait néztük meg, délben pedig a Yellow water egyik vízitúráján vettünk részt. Észbontó nap volt ez is!

Jabirutól egy óra autózás a Nourlangie nevű aboriginál szent hely, mai első állomásunk. A sétautak itt is csodás sziklarajzokat rejtenek, és vannak vezetett túrák is, ahol a parkőrök mesélnek az aboriginál hagyományokról és az összes környékbeli, növény,-és ...

Kakadu Nemzeti Park

Ma elindultuk felfedezni a Kakadu Nemzeti Parkot, ami Darwintól keletre található. A terület a világörökség része, ahol a legősibb emberi kultúra nyomait találták meg. Láttuk az Ubirr őskori sziklarajzait, és néhány méterről vadon élő krokodilokat is volt szerencsénk látni.

A nemzeti parkig tartó út csodás volt végig, a hőség elképesztő, 38-39 fok volt. A zárt helyek klimatizáltak, de nagyon durván lehűtik mindenhol a levegőt, ami kifelé és ...

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!