Alice Springs

Ma nagyon korán keltünk, hogy elérjük az Alice Springs-be tartó Fokker 100-ast, így reggel 9-re már a Darwintól 1500 km-re lévő városban voltunk. Felvettük az autót a reptéren és nekivágtunk a Red Center Way-nek ami egy körút Ausztrália középső részén, részben aszfaltozatlan utakkal. Ma a város közelében lévő néhány látványosságot néztük meg, holnap indulunk a nagyobb útra, aminek a végállomása az Uluru, a nagy vörös szikla.

Délelőtt két környékbeli látnivalót terveztünk felkeresni, az egyik a Standley Chasm, a másik a Simpsons Gap. Ausztrália közepén járunk, a legszárazabb vidéken. A klíma teljesen más, mint északon. Itt nem párás a levegő, viszont sokkal melegebb van. A West MacDonnel Ranges környékén a tájkép érdekes és változatos. Sziklás hegyek, és bokros, félsivatagos vidék váltja egymást. Rengeteg a légy mindenütt.

A Standley-hasadék az őslakosok egyik szent helye. Délben a legszebb, ilyenkor pont merőlegesen süt be a nap. Hihetetlen, de a máskor zsúfolt helyen szinte egyedül voltunk. A Simpsons Gap egy Alice Springs-hez közelebb lévő természeti képződmény, itt halad át a Larapinta ösvény, ami híres gyalogtúra útvonal. Ez szintén szent hely, az őslakók hitvilágához kapcsolódik. Itt már teljesen egyedül voltunk, a parkolótól nagyjából 200 méterre lévő sziklaformáció hátborzongatóan elhagyatott volt, furcsa hangulat lengte be a környéket, amitől néha a hideg futkosott a hátamon.

Alice Springbe visszatérve elmentünk a város határában lévő "sivatagi parkba" (Alice Springs Desert Park), ahol döglesztő melegben sétáltunk vagy két órát, közben megnéztünk egy csomó őshonos állatot, egy madár-showt, ami mind lenyűzöző volt. Az idomított madarak pontosan hajtottak végre minden feladatot amit az idomár adott nekik, többször a fejünk mellett húztak el, nem győztem kapkodni a fényképezőmet.

John Flynn emlékműve (lentebb). Ő alapította az első repülő orvosi szolgálatot Ausztráliában, hogy az outback távoli részein is elérhető legyen az orvosi segítség.

Holnap jön a nagy út az igazi outback-en, Ausztrália vörös portengerében. Célunk az Uluru/Ayers Rock.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!