Great Ocean Road

Ma elindultunk Melbourne-ből, hogy utazásunk utolsó állomását, a Nagy óceáni utat is lássuk. A Great Ocean Road Melbourne-től délre, közvetlen az óceán partján, néha pedig part menti erdőkben kanyarog, és fantasztikus látványt nyújt. Körülbelül két nap kényelmesen megtenni, mi is ennyi időt szánunk rá.

Az út elején benéztünk a Great Ocean Road csokigyárba, ami az egyik legjobb hely a világon! Egy üvegfalon keresztül lehet figyelni a gyártási folyamatot, ami remek szórakozás, de ennél sokkal izgalmasabb a büfében kóstolgatni a sütiket és csokikat. Anita répatortát, én valami krémes gyümölcskelyhet ettem, a biztonság kedvéért mindketten kaptunk hozzá egy-egy pohár meleg, folyós csokit. Valami döbbenetesen finom volt! A környék egy szörfparadicsom, nagyon sokan szörföznek a környéken, szinte minden partszakaszon vannak néhányan, Bells Beach-nél egészen sok embert láttunk deszkákon, ez afféle nemzeti sport.

Kicsit odébb megnéztük a Split Point világítótornyát, 1919-ben automatizálták, 33 km-ről látható a fénye, gyönyörű építmény! Rengeteg szakaszon dolgoznak, egymást érik a felújítások az úton, emiatt kicsit nehézkes a haladás.

A Great Otway nemzeti parkban megmásztunk 250 lépcsőt, hogy lássuk az Erskine vízesést, majd a Maits Rest Rainforest sétaúton tettünk egy 20 perces kitérőt abban a reményben, hogy látunk vadon élő koalát. Sajnos ez nem jött össze, viszont a mai szállásunk felé tartva (ami egyébként kísértetiesen hasonlít a dzsungeles szállásunkra a Daintree-nél), a kb egy kilométeres, aszfaltozatlan bekötőúton haladva, az eukaliptuszfák tetején, nem is egy, de rögtön három koalát szúrtunk ki. Szépen hagyták magukat fényképezni, aranyosak voltak, bár szerintem nem igazán vannak tudatában annak, hogy mi folyik a környezetükben, annyira bágyadtak.

Holnap haladunk tovább a Tizenkét Apostol felé, majd Port Fairy városa következik, másnap vissza Melbourne-be, aztán pénteken összekapjuk magunkat és elindulunk haza.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!