Gasztronómia

Indulás előtt megbeszéltük, hogy ahol lehetőség lesz rá főzni fogunk. Eddig sajnos csak egy helyen tudtunk rendes ételt készíteni, a Hamilton-sziget apartmanjában, mert csak itt volt normális konyha. Reggelire általában zabkását, joghurtot eszünk. Vízforraló még a leglepattantabb szálláshelyen is van, szóval a reggeli kávé és zabkása elkészítése nem gond. Napközben rendszerint müzliszeletet, vagy valami gyümölcsöt (néha csokit) eszünk, este pedig meleg ételt. Ausztrál konyha, vagy ausztrál jellegű étterem igazán nincs, az egyetlen gasztronómiához köthető helyi jellegzetesség, a mindenhol jelenlévő barbecue placcok. Cairnsben és Darwinban is láttunk a közparkokban szabadon használható, gázzal működő sütögető helyeket (illetve az országutak mentén is, igen gyakran). A népszerű kirándulóhelyeken és a gyakori szabad kempingekben is vannak ilyen barbecue placcok, használják is őket rendesen, közben beszélgetnek, iszogatnak, a végén mindent rendbe tesznek és jöhet a következő család, vagy baráti társaság. Mivel rengeteg ázsiai bevándorló van, ezért az éttermek között az ázsiai konyha a leggyakoribb. Sok olasz étterem is van, illetve kimondottan haléletekre specializálódott helyi vendéglők. Gyros/kebab gyorsbüfét eddig nem gyakran láttunk. McDonald’s sok helyen van, a Burger Kinget egy korábbi jogvita miatt itt Hungry Jack’s-nek hívják (de egyébként pont azonos a kínálata a Burgerrel).

És néhány példa az ausztrál ételkínálatra:

Alice Springs (Jump Inn Alice Budget Accomodation) - Ázsiai “jellegű” házikoszt egy hostelben

Daintree (Ferntree Rainforest Lodge) - Rántott csirkemell az őserdő közepén

Yulara, Ayers Rock - Méregdrága és pocsék hamburger az Ulurunál

Carins - Nightmarket, Pho leves

Hamilton-sziget - Pizza és Kebab egy olasz étteremben

Hamilton-sziget - Saját készítésű zöldséges-kolbászos tészta (sajnos a hús amit eredetileg vettünk hozzá romlott volt, ezért a kolbász...)

Hamilton-sziget - Halas burger (rosszul néz ki, de nagyon finom volt)

Sydney - Vietnámi vacsora: pho leves, tavaszi-nyári tekercsek, kókusz ital (az első este Sydney-ben)

Legtöbbször kínai-vietnámi, és olasz étteremben ettünk. Van egy helyi szokás, ami szerint az étteremben kapható drága bor helyett viheted és fogyaszthatod a saját italodat (B.Y.O, bring your own). Ezzel az opcióval még nem éltünk, de volt már, hogy láttunk saját ital behozását kimondottan tiltó feliratot.

Szóval elég nemzetközi a helyi ételkínálat, mindig találunk kedvünkre valót, de az biztos, hogy nem a gasztronómia a legerősebb pontja az országnak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!