Las Vegas

A 15-ös számú főúton hagytuk el kaliforniát és jutottunk el a nevadai Las Vegasba. Pár órás út volt, nem sok helyen álltunk meg, így délutánra már a városban voltunk. A rengeteg itt forgatott film hatására szinte ismerősnek tűntek bizonyos helyek. A városhatárban van egy kisebb reptér, a főút rögtön a Las Vegas strip-be torkollik, ami a híres szállodasor főútja. Itt található a Mandalay, Excalibur, MGM, Bellagio, Ceaser's Palace és a többi híres helyszín.

Mi az Excalibur szállodában foglaltunk szobát. Érkezéskor már érezhető volt a város különleges hangulata. A szobánk pazar, az ablakból a szálloda medencéire látunk és a környező hegyekre. A földszinten hatalmas területen van a kaszinó, őrületes ember tömeg. Még csak délután hat óra van, de már igy is láttunk több, az alkoholtól rongybabává változott embert. Ebben a városban tényleg mindent lehet és semmi sem számít.

Az Excalibur hotel látképe az MGM felől. 3891 szobája van és egyike a Las Vegas Strip legnagyobb szállodáinak. A Las Vegas Strip egy nagyon kis részét jártuk be, a Luxortól a Bellagio-ig. De így is tökéletesen átéreztük a város hangulatát.

Minden hotel valamilyen jellegzetes témakör alapján van kialakítva. A "New York, New York" hotel például a város kicsinyített mása, a komplexum része az Empire State,- a Chrysler Building, a szabadság szobor, a Brooklyn-híd.  Az Excalibur középkori jellegű, vártornyokkal, belül lovagi páncélokkal dekorálva. A legérdekesebb a Luxor, ami egy hatalmas piramist mintáz, óriási belső térrel, ahol az egyes emeletek galéria szerűen jönnek egymás után, ahogy halad egyre feljebb, úgy csökken a szinteken lévő szobák száma.

A hotelek egyben kaszinók is. Több száz gép előtt lehet mulatni az időt és költeni a pénzt. Legnépszerűbbek a félkarú rabló tematikára kialakitott gépek. Black Jack és rulett asztaloknál várják a krupiék a játékosokat. Kockapóker is volt, ha jól lattam. Mi félkarú rablóztunk. A rendszer egyszerű: pénzt kell tuszkolni a gépbe, ha az ember nyer, a gép kinyomtat egy szelvényt, amit a kasszánál be lehet váltani. 13 dollárt nyertünk, nagyjából ugyanennyi ráforditassal. Nagyon fura, hogy néhány ember órákat tud ülni az ilyen gépek elott. Eddig nem láttam sehol amerikában hogy lehetne beltéren dohányozni, itt ezt is lehet.

Las Vegasban minden óriási és mindenből nagyon sok van. A hatalmas fényűzés mögött viszont középszerű vendéglátás van. Kicsit futószalag szerű. A többség egyszer jön ide, jól megnézi magának, ámul egy sort (tényleg lenyűgöző hely), aztán soha többé nem jön ide. És a szállodák, éttermek ez idő alatt próbálnak minél több pénzt kisajtolni a vendégekből.

Leginkább pihentünk az itt eltöltött idő alatt, amit az Excalibur szálloda létesítményei remekül támogatnak. Medencés strandja, wellness részlege, és konditerme is van. Délután felkerestem egy közelbel lévő mosodát, amúgy szinte csak helyben mozogtunk. Este elmentünk a Monte Carlo hotelben lévő Yusho japán étterembe és ettünk egy Ramen levest, aztán elsetaltunk a Bellagio-hoz, hogy a negyedóránként kezdődő zenés, szökőkút showt megnézzük.

Holnap indulunk tovább Arizonába, a Grand Canyon irányába.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!