Utah, Idaho
Úton a Yellowstone-ba

Reggel arra ébredtünk, hogy iszonyú zaj van, kiderült, hogy a szálloda egy autópálya mellett van. Láthatóvá vált a Wasatch-hegység is, ami a Sziklás-hegység része, fantasztikus hátteret ad Utah állam fővárosának, Salt Lake City-nek. Kaptunk reggelit is, ami meglepetés volt, eredetileg nem volt a szoba árában. Kipihenten, friss szemmel újra rácsodálkoztunk az autónkra. Az történt ugyanis, hogy éjjel mikor megérkeztünk a reptérre közölték velünk, hogy a pici autó amit eredetileg béreltünk volna elfogyott, ezért egy hétszemélyes monstrumot kaptunk helyette azonos áron. Egyáltalán nem bánjuk, mert nagyon kényelmes, és rengeteg hely van benne.

Útban a Yellowstone felé megálltunk a Nagy-sóstnál. Hatalmas területen fekszik, pedig a tó mai mérete eltörpül az egykori Bonneville-tóhoz képest. A szemközti hegyek oldalán látni a nyomokat milyen magasan húzódott korábban a vízszint. A víz kétszer sósabb a tenger vizénél, ezért egy rákfajt kivéve nem él benne semmi. Rengeteg madár él ugyanakkor a környéken.

A 15-ös autópályán mentünk észak felé, ami a sziklás hegységen át halad. Gyönyörű vidék. Gyakran megálltunk kávézni, Utah-ban pár kilométerenként van étkezős pihenő, McDonald’s-szal, vagy más gyorséttermekkel. Van pár olyan gyorsétterem amit eddig nem ismertem, és sokkal jobb kaját adnak mint a Meki vagy a Burger King. Az A&W helyi hálózat, nagyon jó hamburgerük és krumplijuk van.

Idaho államban már kevésbé volt szép a táj, viszont borzasztóan szakadt az eső. Az utak elég jó minőségűek, még az alsóbbrendű szakaszok is kétszer két sávosak. A kamionok korlátozás nélkül haladhatnak, simán előznek nagy sebességgel. Eddig nem kellett sehol az úthasználatert fizetni. A benzin nagyon olcsó, mindenhol automata kutak vannak, de ha valaki nem boldogul lehet fizetni a shopban is. Bankkártyát mindenhol elfogadnak csak pár helyen láttunk minimum összeget a használathoz.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!