Abel Tasman Nemzeti Park

Motueka-ból rövid autózással el lehet érni Új-Zéland legkisebb és egyik legszebb nemzeti parkját. Tasman 1642-ben hajózott be az öbölbe első európaiként, ezért a háromszáz évvel később megnyíló nemzeti parkot róla nevezték el.

tumblr_nix084jif11silx9po1_1280.jpg

Motueka egyébként nagyon kis város, egyelőre az a benyomásom a Déli-szigetről, ha lehet még kevésbé lakott mint az északi. A Laughing Kiwi egész kellemes kis szállás, négyen osztozunk egy szobán, egy osztrák lánnyal és egy helyi sráccal váltottam néhány szót. Utóbbi nagyon érdeklődő, nem igazán érti miért van ilyen hype az ország körül, szerinte rettentő unalmas hely.

tumblr_nix0u7jgf41silx9po4_1280.jpg

Reggel elindultam felfedezni a parkot. Közvetlen tengerparti fekvése és a sok kis környező öböl miatt javasolták, hogy béreljek kajakot és fedezzem fel azzal a látnivalókat, de jobban bízom a lábamban és a szárazföldben, ezért maradtam inkább a gyalogos kirándulásnál.

A park híres a madárvédelmi programjáról, nagyon sok korábban őshonos madarat telepítettek vissza az elmúlt években, amelyek a katasztrófát okozó betelepített ragadozók miatt hagyták el a környéket. Utóbbiakat folyamatosan fogják be és szállítják el a park területéről.

Meglepő és eddig nem tudtam: a szigeteken eredetileg - két denevérfajt leszámítva - nem élt őshonos emlősállat. Az európai ember hozta magával a különféle kártékony állatokat, amelyek aztán felborították a helyi állatvilág egyensúlyát. Ezt a folyamatot próbálják most megállítani a környezetvédők.

Sokféle madarat láttam, különleges növényeket, emberekkel csak ritkán találkoztam. Megnéztem a nemzeti park egyik fő látványosságát is, a Split Apple Rock nevű sziklaformációt. Kellemes környék, heteket el lehetne itt tölteni, sajnos nekem csak egy napom volt rá.

Délután hulla fáradtan mentem vissza a szállásra, bevallom az elmúlt két hét nagyon lefárasztott, muszáj volt kicsit rápihennem a következő napokra. Ruhákat mostam, vacsorát főztem, aztán korán eltettem magam másnapra.

A bejegyzés trackback címe:

https://barmerre.blog.hu/api/trackback/id/tr2314833986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!

Friss topikok

süti beállítások módosítása