Waitangi Treaty Grounds

Paihia-tól néhány száz méterre, séta távolságra található a Waitangi Treaty Grounds, egy történelmi emlékhely, a modern Új-Zéland születésének helyszíne. Itt írták alá a Waitangi szerződést, ami a gyarmatosítás korszakának kezdetét jelentette. Minden év Február hatodikán megünneplik az eseményt.

tumblr_nibdxezeac1silx9po1_1280.jpg

A szabadtéri múzeumban látható tárgyak, eszközök a maori kultúra fontos részei. Imaház, harci kenuk, egyebek. A maori kultúrát élőszereplős műsor keretében is bemutatják. Ez utóbbi nagyon érdekes volt: mivel későn érkeztem a helyszínre, utolsó és egyetlen látogatóként adtak elő nekem egy táncot a kedves maori férfiak és asszonyok (illetve volt egy kislány is), igazán meghitt volt az egész. Nem messze található az a gyarmatosítók által épített kőház is, ahol aláírták a szerződéstt a maori törzsek vezetőivel. A szerződés különleges jogokat ígért az őslakosoknak, cserébe a brit korona fennhatáságát el kellett ismerniük. A mai napig vita tárgyát képezi a szerződés, mivel a britek és a maorik különleges jogok alatt mást értettek.

tumblr_nidco91yzi1silx9po1_1280.jpg

Röviden arról van szó, hogy a maorik kaptak egy fordítást a szövegből, ami nem volt teljesen azonos az angol nyelvű verzióval, ebből származtak a későbbi viták. A maori törzsfők úgy gondolták, hogy elismerni az angolok fennhatóságát és megtartani az országot egyszerre működőképes dolog. Nem volt az. A múlt század hetvenes éveiben felállított Waitangi bizottság hivatott jogorvoslatot szerezni az őslakosokat ért sérelmekre, vegyes eredményekkel.

tumblr_nibe3yymrd1silx9po1_1280.jpg

tumblr_nibdwm0fqr1silx9po1_1280_1.jpg

A Waitangi Treaty Grounds nem kimondottan zsúfolt hely, kevés látogatóval találkoztam, igaz már késő délután volt mire odaértem. Később visszatértem a szállásra (egy kempingben szálltam meg, low budget, de megfelel a célnak), ahol a közös konyhában már javában zajlottak az események. Nemzetközi társaság verődött össze. Mindenkit kifaggatak arról, hogy honnan jött, mit tervez megnézni, én csöndben készítettem a vacsorámat és figyeltem az eseményeket.

Egy kedves ausztrál-kínai hölgy felajánlotta a másnapi együtt utazás lehetőségét, mert nagyjából azonos dolgokat terveztünk megnézni, és így meg tudjuk osztani a költségeket. Reggel találkozunk, az én autómmal járjuk körbe a régiót.

A bejegyzés trackback címe:

https://barmerre.blog.hu/api/trackback/id/tr9714822134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!

Friss topikok

süti beállítások módosítása