Madrid - Első nap

Kényelmes tempóban készülődtünk reggel, a vonatunk 11-kor indult az Estación de Barcelona Sants-ról, ami hat megállóra volt a szállásunktól. A vasútállomáson biztonsági ellenőrzés, és rövid sorbanállás után eljutottunk az 1-es peronra, ahol az AVE szupervonat várt minket. A szerelvények francia-spanyol koprodukcióban készültek (CAF-Alstom), hosszuk 200 méter, és két szerelvény van összekapcsolva. Mivel csak az elsőosztályra tudtunk jegyet venni, ezért kényelmes bőrfotelekben ültünk, a jegyhez járt egy szerény tízórai, kávé és üdítő.

A Barcelona - Madrid vonalon 2004 óta jár a nagysebességű vonat. A zaragózai megállást is beleszámítva, két óra negyvenöt perc a teljes menetidő. Ez nagyon durva idő, a távolság ugyanis 620 kilométer. A vonat fokozatosan gyorsított (amit kellemetlen füldugulás kísért), majd elértük a 300 km/h-s sebességet. A világ legforgalmasabb repülőjárata a Barcelona - Madrid táv volt korábban, a gyorsvonat üzembe helyezése óta felére csökkent a légiforgalom a két város között, mert ezzel a sebességgel a vonat elfogadható alternatíva lett.

Madridba megérkezve kis séta után megtaláltuk a metróállomást, ahol 10 alkalmas jegyet váltottunk (15.4 euro) és felszálltunk az 1-es vonalra, Pinar de Chamartin irányba. Gran Via állomáson kellett volna leszállnunk, de mivel a megállót éppen felújítják, ezért egy állomással később, Tribunal állomáson hagytuk el a metrót és sétáltunk nagyjából tíz percet a belváros szívében lévő L&H Gran Via Selection nevű hotelhez, ahol a következő három éjszakát töltjük. Kellemes környék, kis utcák a Gran Via szomszédságában, ahol folyamatosan jönnek-mennek az emberek.

Madrid nagyon zsúfolt, a rengeteg turista mellett a helyiek is az utcán élik az életüket, összeszámolni nem tudtam hány olyan utca van ahol hömpölyög a tömeg, mintha valami rendezvény lenne. A Gran Via egy kilométer széles sugárút, divatüzletekkel és ikonikus épületekkel, mint a Telefónica székház és a Metropolis ház. A Gran Via-t hasonlították már a New York-i sugárutakhoz, vannak igazán grandiózus épületek, amelyek tényleg New Yorkot idézik. Lesétáltunk a Plaza de Cibeles-ig, megnéztük a tér közepén álló Ciebes szökőkutat, ahol a Real drukkerek szoktak ünnepelni a győzelmek után. A CentroCentro épületébe be és felmentünk, tetejéről szuper kilátás nyílik a városra.

A Plaza del Sol őrült pörgésében kicsit elvesztünk, aztán operánál beültünk egy bárba és lestük a járókelőket. Madrid első látásra nagyon más mint Barcelona. Nagyon sokféle ember lakja a várost, a lakosság nagy része  első, vagy másodgenerációs betelepült. Főleg Spanyolország vidéki részeiről, az 1960-as években, illetve Közép és Dél-Amerikából települtek át sokan. Madrid az ország kultúrális központja is. Híres befogadó, elfogadó politikájáról. Ahogy Barcelonában a katalán zászló, itt a szivárványos zászló jelenik meg nagyon sok magánház erkélyén és ablakában, de még közintézményen is láttuk egy helyen.dsc_9804.jpg

Este beültünk egy AreTapas nevű venezuelai étterembe vacsorázni. Ez kicsit gyengébb volt, mint az elmúlt két nap tapas-bárjai Barcelonában, de azért éhen nem maradtunk.img_20190908_191140.jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Bármerre járunk

Keblünkre öleljük a világot!